חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החל מ01/02/25 כלל המעסיקים הקטנים יחויבו לעבור לדיווח פנסיוני דיגיטלי

Getting your Trinity Audio player ready...

מעסיקים- המאמר הזה הוא עבורכם. החל מה-1 בפברואר, כל עסק בישראל, קטן כגדול, יחויב לבצע את הדיווח הפנסיוני של עובדיו באמצעות הממשק דיגיטלי. בשונה מהמצב כרגע, בו עסקים קטנים להם עד שני עובדים, היה פטור מחובת דיווח דיגיטלית והם יכלו לדווח בדרכים המסורתיות במייל או בפקס.

הסדרת הרשות את הדיווח הפנסיוני

ב2016 החלה רשות שוק ההון את הסדרת אופן הדיווח של מעסיקים את ההפקדות הפנסיוניות של עובדיהם. את הדיווח חייבה הרשות להעביר דרך ממשק ייעודי לכל מעסיק הנקרא "ממשק מעסיקים". זו מערכת דיגיטלית המאפשרת למעסיק להעביר את הדיווח על ההפקדה לעובדיו בצורה נוחה, מקוונת, בטוחה, מאובטחת ומהירה לגופים המוסדיים בהם הוא מפקיד את הכספים לעובדיו. בממשק המעסיקים יוכל המעסיק לראות האם ישנם חוסרים בהפקדות או אפילו בעיות בקליטת הכספים.

אופן הדיווח כיום

עד לא מזמן, ולפני כניסתו לתוקף של ממשק המעסיקים, את ההפקדות הפנסיוניות נדרש המעסיק להעביר בצורה ידנית לחברה אליה הוא העביר את ההפקדות. בדיווח נעשה ע"י המייל או אפילו בטלפון. מצב זה יצר הרבה מאוד בעיות בשיוך הכספים שחלקם אף נכנסו לחשבון "פנדינג" וחלקם שויכו שלא בצורה נכונה.

תוכלו לראות במקרה המצורף, מצב בו עובד עם שכר קבוע של 21000 ש"ח אשר את שכרו המעסיק משלם בהוראת קבע מידי חודש. את ההפקדות היה מדווח באופן ידני, והחברה שייכה את הכספים בצורה שגויה! שיוך הכספים שלא בצורה תקינה עלול אף להוביל לפגיעה בכיסויים הביטוחיים!

החלת החוק

את אופן הדיווח החלה הרשות ליישם תחילה על מעסיקים גדולים עם 100 עובדים ומעלה. לאחר מכן הורידה ב6 פעימות את כמות העובדים ממנה נדרש המעסיק לדווח באופן מקוון. כעת ב01/02/2025 מגיעה השלב האחרון בו אף המעסיקים הקטנים עם עד 2 עובדים מחויבים בדיווח מקוון.

היתרון בדיווח הפנסיוני המקוון

היתרון בדיווח המקוון הוא לכל הצדדים. על אף שנראה כמו נטל על המעסיק, אבל בשורה התחתונה הוא טוב לכולם.
העובדים– שעד כה יכלו להיפגע בזכויותיהם בשל קליטת כספים לא תקינה. כעת יכולים להנות משיוך תקין וסדר ברור בקופות שלהם.
בתי ההשקעות– שכעת יכולות להשקיע הרבה פחות משאבים בתיקון טעויות, מענה לטלפונים, שירות במיילים וכד'.
והמעסיקים– שכעת יכולים לשות זאת בצורה קלה ומהירה ולקבל חיווי שהכל נקלט תקין.

עצירת הדיווח המסורתי

כאן חשוב שתדעו שהחל מה 01/02/2025 גם לעסקים הקטנים החובה לדווח בצורה מקוונת. ממועד זה לא יתאפשר יותר לדווח באמצעות הדוא"ל אלא באמצעות ממשק המעסיקים בלבד!

איך עושים את זה בפועל?

לצורך הדיווח המקוון עומדות לרשותכם כמה אפשרויות:

  • החינמית- באמצעות האזור האישי של המעסיק בפורטל הגוף המוסדי בו מנוהלת הפנסיה של העובדים.
  • הזולה- באמצעות דיווח באתר המסלקה הפנסיונית, תוכלו לדווח לכל גוף מוסדי בממשק אחד. העלות היא 1 ש"ח + מע"מ עבור כל תעודת זהות מדווחת.
  • היקרה- באמצעות גורם מתפעל ייעודי, אשר מבצע את הדיווח, השיוך, ההיזון חוזר והקליטה עבורכם. העלויות לגורם מתפעל משתנה בין הגופים ובהתאם להסכם של הגוף המתפעל מול המעסיק.

עכשיו, כשהחובה כבר על כל אחד מאיתנו כמעסיק, כל שעלינו לעשות הוא להחליט איך אנחנו רוצים לבצע את הדיווח. בחרתם לבצע את הדיווח מול גוף מתפעל? נסו בצע השוואת מחירים בין הגופים כדי להגיע להסכם הטוב ביותר עבורכם.